Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

2 oct. 2008

BRIOSE UMPLUTE



Imi i-au libertatea sa le spun -"UMPLUTE" deoarece am constatat ca e vb. despre o singura reteta care fiecare cind a preparat-o a modificat ceva la ea.
Folosind mai ales alta umplutura.
Aici sint linkurile de unde prima data Daneza 13,o doamna foarte priceputa,care face ca, papilele gustative sa saliveze din abundenta...http://daneza13.blogspot.com/.
Din pacate si ea ca si mine si alte fete, cu siguranta isi doreste ca ziua sa aiva cel putin 48 de ore.Poate in acest fel sa ajunga sa posteze si pe Blog toate retetele minunate ,cu care ne-a rasfatat pe Forumul-Culinar.
Daneza,pe acesta cale un calduros




Aici si linkul de pe Forumul Culinar cu reteta respectiva;
http://www.culinar.ro/forum/continut/Retete-in-imagini/15274/Briose-rasucite/
Iar aici este linkul cu reteta Isabelei,la fel o fata tinara,frumosa si priceputa in ale culinaritului!
http://dobrinisabela.blogspot.com/2008/09/brioe-cu-peanut-butternutella.html


Care si ei pe acesta cale doresc sa-i spun


Eu am preparat si reteta Danezei,care a fost f. buna si cea a Isabelei, constatind ca a fost la fel de buna si pufoasa.Singura mea problema personala a fost ca am c-am umplut prea mult briosele si la copt a c-am iesit la suprafata si din pinct de vedere-fizic-nu au iesit prea frumoase.ceea ce NU a afectat cu nimic gustul minunat al acestor-"BRIOSE".
Aici si reteta de BRIOSE UMPLUTE la mine cu Nutella + fulgi de nuca de Cocos, dupa care sint facute si pozele;
INGREDIENTE:
- 500 g faina
- 30 g drojdie
- 90 g zahar
- 5 g sare
- 300 g apa
- 60 g unt topit si racit
- eu am mai adougat citva stropi de esenta de migdale amare mari.
UMPLUTURA~I~
- 100 g peanut butter,
- 25 g migdale rumenite usor si tocate
UMPLUTURA~II~
- 100 g Nutella,
- 25 g nuci rumenite usor si tocate (eu am pus fulgi de nuca de Cocos)
~~~~~~~~~~
- 1 ou-doarb galbenusul
- putin lapte pentru uns
MOD PREPARARE:
Din ingredientele de aluat se prepara un aluat care este moale,dar NU lipiios.Ori in MP cum am facut eu ori mrtoda clasica de framintat cu mina.Dupa dospire (dospeste pina ce volumul s-a dublat)se pune aluatul pe masa infainata.NU ca mine!Eu am uns-o si asta nu a fost bine,a fost prea moale aluatul si nu l-am putut modela bine,iar umplutura la fel nu este stabila.deci in conclutie,NEAPARAT SA SE LUCREZE PE MASA INFAINATA.Aluatul se imparte in 16 parti egale.Fiecare parte se intinde putin sis e pune putina umplutura pe mijloc.Se aduna aluatul cu umplutura in interior,sub forma de bila si iarasi se intinde sub forma de dreptunghi.Cu ajutorul unui cuti ascutit,se taie in reteta Isabelei pe - ORIZONTALA,dar in asa fel incit ,cutitul sa nu treaca de marginile aluatului, ci sa-i ramina o rama de ca 1/2 cm.
Asfel se rasucesc/formeaza briose care se pun in formele de briose/muffins,fiecare ce are.Dar aici mare atentie,daca formele sint din tabla,eu sfatuiesc sa se foloseasca hirtiute de muffins.
Dupa ce toate bucatile de aluat sint in forme,se lasa inca odata la dospit,ca 30-45 min.
Galbenusul de ou se amesteca cu vre-o 30-50ml de lapte si se ung briosele deasupra,dupa care se introduc la copt,in cuptorul preincins la 200°C. pentru ca 25. min.Pina ce deasupra devin aurii.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Laura, ai gatit numai bunatati, e plin blogul de retete delicioase. Am trecut pe la tine sa-ti spun ca ai la mine pe blog (gourmandine.ro) un calup de premii, te invit sa le ridici. Te pup si un weekend frumos tie si familiei tale.

Unul din multi! spunea...

Draga mea Iulia,
Iti multumesc din suflet si sincer NU ESTI SINGURa,mai trébuie sa merg sa mai ridic si din alta parte si,cele pe acre le-am avut pe celalat Blog sa le puc si aici si....o gramada de lucru si timp,ioc1
Scuze daca nu reusec in zilele cre urmeaza,deoarece momentan trebuie sa-mi pregatesc Falilia, sase poata lipsi de mine citeva zile.Am citeva lucruri de rezolvat sa de musai...

O ,am uitat sa-ti spun ca am intrat de citeva ori la tine pe Blog si nu mi-se mai incarca decit poza Header-ului.Dar o sa mai incerc poate reusesc.
Mii de pupcei si un WE. placut!
Cu prietenie
Laura S.

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate