Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

3 aug. 2009

CORNULETE AUSTRIECE / BURGENLAENDER KIPFERL



Acesta reteta de cornulete am gasit-o cu acesta denumire prima data aici: BURGENLÄENDER KIPFERL si am si pus-o in practica.
Chestia este ca cit m-am straduit sa le fac de frumoase, totusi nu mi-au iestit.Dar pudrate cu zahar si dupa care degustate, am uitat total de cum arata.Gustul este excelent, se topesc in gura ....

Iar pe acesta cale doresc sa-i spun lui BAX, pentru a doua reteta un calduros,!!!

INGREDIENTE:
~umplutura~
- 3 albusuri de ou
- 250 g zahar,de preferinta pudra(eu am avut zahar brun si am probat cu el.Pot sa spun ca iese ceva mai gustoasa umplutura)
- 1 priza de scortisoara
- 80 g nuci macinate
- zahar pudra pentru presarat deasupra
~aluat~
- 400 g faina alba de griu
- 250 g unt/marg.
- 1 priza sare
- 1 priza de scortisoara
- 50g zahar pudra
- 1 pac de drojdie euscata sau 20g proaspata
- 3 galbenusuri
- 6 ls lapte
MOD PREPARARE:
Din ingredientele pentru aluat se framinta un aluat maleabil care se pune pentru ca 30 min in frigider.
Intr-e timp se prepara umplutura.Albusul se bate spuma si cins incepe sa devina teapan se adaoga zaharul pe rind, lingura cu lingura.
Aluatul se imparte in patru parti egale si fiecare bucata se intinde sub forma de dreptunghi cu o gr. de ca 5 mm.
Fiecare dreptunghi de aluat se unge cu spuma de albus si se presara cu nuci macinate.Se ruleaza pe partea mai lata, dupa care se taie, ori cu ata, ori cu un cutit bine ascutit triunghiuri de 1-3cm late.Acestea se aseaza pe 2 tavi tapetate cu hirtie de copt si se coc in cuptorul preincins si ventilat la 180°C, sau normal-200°C pentru 20 min.Inca fierbinti se pudreaza cu zahar si se lasa sa se raceasca in taba.Dupa ce s-au racit complet se pot depozita in cutii de tabla, in care s eot pastra saptamini (asta daca nu le papa nimenea)
~~~~~~BAX spunea ca, masa de albus i-se pare c-am multa.ea unge dreptunghiurile de aluat doar 5mm gr. si restul de albus il amesteca cu inca 100g nuca.Cu o lingurita pune pe o tava tapetata din compozitia de albus si coace in cuptorul incins 15 min.
~~~~~~EU spun ca, DA,masa de albus este c-am multa si chiar pina ajung in cuptor iese pe dinafara, de aceea data viitoare o sa procedez ca Bax.
Iar eu am mai adougat/intins pe fiecare dreptunghi si ceva NUTELA si au iesit si mai bune.
Iar pentru ca reteta a fost atit de buna s-au dus repede aceste cornulete si m-am apucat de a doua tura, dubla.
Ca pina ma intorc din RO. este ceva timp.

Dar curioasa cum sint , am intrat si am Googolit sa vedem cit de raspindita e reteta si da, am gasit-o pe mai multe pagini, in mic si mare la fel.
De ex. aici ,chiar mai multe si mai interesante, cu siguranta o sa urmeze si celelate, sa fie probate:

A doua tura am prepara-o ca si pe prima cu deosebirea ca, in albus am pus ceva cacao si am amestecat in albus 200g nuci. si 200g zahar.In pri ce caz, chiar daca nu ies frumoase, sint "MINUNATE" si merinta munca cu siguranta.

7 comentarii:

Carmen spunea...

Trebuie sa fie tare bune!Te asteapta un premiu la mine!

MIMI spunea...

Mamaa,Laura,cum arata cornuletele astea!!!
Un premiu te asteapta la mine sa-l ridici!Te pup!

Unknown spunea...

E un premiu frumos pentru tine la mine pe blog.:)))

Paradis spunea...

Foarte frumoasesi aspectoase ti-au iesit cornuletele.Un weekend pacut!

LF spunea...

nu stiu ce reteta sa fac mai repede de la tine! toate imi plac!
iti ofer un premiu vesel si colorat, vino sa-l ridici!

Unknown spunea...

Buna Laura,

Vroiam sa-ti multumesc pentru vizita pe blog. Zilele astea am trecut prin multe din retetele tale si am deja o lista cu multe dintre ele pe care abia astept sa le incerc! Imi place in deosebi faptul ca abordezi retete specific austriece. Eu una sunt pasionata de bucatariile lumii (desi iubesc bucataria romaneasca) si m-am obisnuit sa-mi rasfat familia cu "saptamani/luni culinare internationale". Imediat ce termin cu febra mancarurilor indiene (ha ha ha ha) voi incerca si bucataria austriaca.... Reteta asta va fi prima :) Felicitari pentru blogul super gustos!!

Unul din multi! spunea...

BUNA FETELOR!
M-am intors sanatoasa din RO. cu forte noi si sper sa ma vizitati si in continuare.
Eu va multumesc din suflet pentru vizita si premii si sper cum de fapt am tot promis si altor fete dragute, ca o sa trec asa pe indelete si sa ridic toate premiile care s-au strins in vreme.
Spre nefericirea mea, nu am avut timp sa o fac mai demult si acum a c-am devenit "CHAOTICA" treaba.
Dar sper sa-i dau de cap.

VA ROG DIN SUFLET sa ma SCUZATI daca nu trec imediat sa ridic premiile,dar "PROMIT" ca o voi face cit mai curind!

Va doresc tuturor o zi minunata si va mai astept cu placere in vizita!!!
A vostra prietena,
Laura S.

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate