Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

31 ian. 2010

(KAISER)-SEMMELN


Acest titlu s-ar putea traduce c-am asa-"Chifle imparatesteti sau Chiflele Imparatului", dar pentru ca nu-mi suna personal nu prea OK. m-am hotarit sa pastrez numele din limba germana.
Aceste chifle acasa preparate nu o sa fie niciodata ca cele de cumparat.
Am incercat o gramada de retete, am intrebat in stinga in dreapta , dar acelasi rezultat-NU OBTIN CHIFLELE CA CELE DIN CUMPARAT
Dar acesta reteta este una de care pot sa spun ca am fost multumita
si am gasit-o pe o pagina virtuala MINUNATA de unde doresc sa mai pun in practica citeva retete Fred Zimmer
INGREDIENTE:
- 600 faina alba de griu pentru panificatie(Typ550)
- 1 cub drojdie (42g)
- 2 lc zahar
- 200 ml lapte caldut
- 40 g unt/matrg./untura...
- 1 1/2 lc sare
- lapte pentru uns
MOD PREPARARE:
Acum ori se face aluatul in masina de piine cum am facut eu, sau clasic astfel;
Faina se pune intr-un recipient si i-se face un crater la mijloc.
Drojdia prpaspata se zdrobeste si se pune in crater, s epresara zaharul si laptele caldut si se amesteca putin si se lasa ca 30 min. sa dospeasca.
Untul/grasimea se topeste in 125ml apa, eventual se lasa sa sa racesca putin, si se pune peste faina impreiuna cu sarea, dar pe margine nu direct in contact cu drojdia.Acum se incepe framinarea energica ca.10 minute pina cind aluatul se desprinde de pe peretii recipientului.
Aluatul se presara cu ceva faina si se acopera cu o punga de nailon si un prosop,ori se pune in frigider peste noapte.(a doua varianta este de indicat).
Dupa ce aluatul a dospi vizibil,acesta se pune pe masa de lucru usor infainata si imparte in parti egale si se formeaza chifle.
Eu am procedat putin altfel ca in reteta initiala.
Am format chiflele, le-am inmuit intr-un recipient in care am amestecat 1/2ls amjdon alimentar si apa, dupa care a- presat putin aluatul ud in alt recipient cu seminte de tot felul.
Dupa acest procedeu am lasat chifle 20 min.sa odihneasca, dupa care cu taietorul de mere, am presat peste fiecare chifla, pentru a obtine forma cit de cit tipica a acestor KAISERSEMMELN-sint chifle tipic Austriece-Kaisersemmeln
Chiflele astfel pregatite le-am asezat pe tava cu ceva loc intr-e ele pentru a avea loc in timpul dospitului.Le-am acoperit cu un sac de nailon si un servet de bucatarie si am lasat ca 40-45 de minute sa dospeasca.
Inaite de a intra la copt le-am stropit cu ceva apa calduta, (cu ajutorul unei sticle de plastic, pentru stropit florile sau rufele de calcat) si le-am copt la 250°C ca 15-20min

Niciun comentariu:

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate