Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

6 sept. 2009

PIINE TARANEASCA DIN BADEN.de / BADISCHES LANDBROT


Izvorul de inspiratie l-am gasit aici: Deichrunner's Küche ~
Iar aici minunata reteta cu mici modificari, asta in functie de ce am avut eu in casa.
INGREDIENTE:
MAIAUA CU DROJDIE NATURALA
- timp fermentare ca 15-18 ore la ca. 26°C
- 80g faina integrala de secara(merge si cu faina de secara normala)
- 80g apa
(este reteta luata de pe Culinar.ro-FORUM, mai tot vb. eu despre ea.
Eu o am de cind am descoperit-o pe Culinar, tot timpul in frigider.
Nu mi-se termina niciodata.Dar o sa imi i-au timp si o sa postez pe blog reteta).
MAIAUA CU DROJDIE
- timp de fermentare 12-15 ore la ca 20°C.
- 100g faina de griu alba(eventual integrala)
- 80g apa
- 1g drojdie uscata
ALUATUL DE PIINE
- maiaua de drojdie naturala
- maiaua cu drojdie
- 55g faina integrala de secara
- 430g faina de griu integrala(eu am pus alba00)
- 245g apa
- 6g drojdie
- 13g sare
MOD PREPARARE:
Eu scriu cum am procedat eu.
Am pregatit in acelasi timp amindoua retetele de maia si amindouale-am lasat peste noapte la temperatura camerei acoperite cu pungi denailon.A doua zi, dupa ce au trecut ca 13 ore la mine am pus toateingredientele in masina de piine si i-am dat drumul laPROGRAMUL-aluat.Dupa ce l-a framintat, l-am lasat sa dospeasca ca. 15 min. la dospit,l-am scos pe masa de lucru si i-am dat forma de piine rotunda.Aici atentie ca aluatul este putin lipicios, de aceea daca doritiputeti sa-l puneti intr-o forma la copt.Sau intr-o forma bineinfainata cu incheietura in sus.Se presara cu faina si dupa ca 60 min.de dospire buna/vizibila intr-un loc caldut , se rastoarna pe o tavacu hirtie de copt, se crsteaza deasupra cu un cutit ascutit/cuter sise introduce in cuptorul preincins la 250°C.Dupa 2 min. se arunca ca 30-50 ml de apa in cuptor si se reducetemperatura la 210"C.
Se coace ca 50-60 min.



REZEPT ~ BADISCHES LANDBROT ~ REZEPT



4 comentarii:

CamiWitt spunea...

Serios ? Au postat pe culinar reteta de Sauerteig? M-am uitat si dincolo de unde ai luat reteta, dar a ta arata mult mai bine. Nu am gasit inca ce modificare ai facut ! pina acum am incerat numai odata sa fac piine cu Sauerteig si nu mi-a iesit, asa ca m-am lasat pagubasa si cumpar de gata basta ! O zi buna! Cami

Claudia-Maria spunea...

Laura lecker lecker diese brot erlich, imi place sauerteig si e si de-a mea din Baden :))))))) te tzuc.

Unul din multi! spunea...

Hallo Cami!
Da, este de f. mult timp pe Forum, de fapt sint 2 retete, daca intri pe link de acolo poti urmari si cel al Adrianei Nicoleta....
Cami, eu nu am folosit sortimentele de faina in reteta originala date.
In Austria nu gasesc ori unde asemenea sortimente, poate direct la vre-o Moara(???)-am incercat eu la o Moara aici in apropire si nu am gasit decit faina de secara.Mi-am uat 25 de kg, dar piine pura de secara invca nu am facut.Numai in amestec cu faina de griu.
Faina de secara pentru a face piine din ea, trebuie neaparat facuta cu "saeurteig" numai asa isi desface aroma, si devine digerabila....
In fine, nu conteaza, important este ca mi-a iesit si sa stii ca nu e greu deloc, dar trebuie timp, TIMP SI RABDARE.
Cami, iti doresc un concediu placut si sa revii cu forte, retete noi si mai ales cu foto!
Aveti grija de voi si te astept sa te reintorci!
Ci prietenie
Laura S.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mai Claudia, ce mica e lumea(hi,hi)...
Chiar ma gindeam daca cumva totlul cu piine din Baden ,este OK. ma gindem ca cine babau o sa stie de ce meleaguri vb.dar asa ma bucur ca uite, cineva intelege si germana adica cunoste si traieste in localitatea mentionata in reteta.
Te tzuck si eu dulce si daca probezi spor la treaba!
Un WE: placut tie si familiei tale!
Cu prietenie
Laura S.

yafa spunea...

Arata grozav painica Laura, banuiesc ca s-a terminat repejor. Am sa o incerc si eu.Pupicei

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate