Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

14 iul. 2009

PRAJITURA CU FOI DIN ALBUS SI CREMA DE CIOCOLATA



Aceasta prajitura gustoasa/cicolatoasa...am admirat-o pe Blogul Mihaelei-BUNATATI DIN BUCATARIA MEA .
Ei gindurile si poftele nu mi-au mai lasat liniste si m-am apucat de treaba.
In mijlocul prepararii am constat ca masa de aluat pentru foi este c-am putina pentru tava pe care am pregatit-o si asa , din pacate, am facut prajitura cu 2 foi.
Nici asa frumoasa nu mia reusit, dar gustu a pus aspectul in umbra.

Prajitura a fost delicioasa, de aceea doresc ca Mihaelei, ca la ea am descoperit-o si Pocai de pe Culinar.ro-forum
ca din cite am aflat de la Mihaela reteta ei ii apartine,
sa le spun un dulce

INGREDIENTE BLATURI:
- 8 albusuri
- 400g nuci macinate
- 250g zahar
- 1 plic praf de copt
- 4 linguri rase faina
- 3 linguri rase cacao
INGREDIENTE CREMA:
- 8 galbenusuri
- 1 ou intreg
- 3 linguri cacao
- 200g zahar (de preferinta pudra)
- 4 linguri lapte caldut
- 1 ciocolata 100g amara
- 1 pachet unt
INGREDIENTE GLAZURA:
- 1 ciocolata mara 100g
- 2 linguri ulei
MOD PREPARARE-BLATURI:
Se bat albusurile spuma tare cu zaharul pudra pina cand stau tepene si apoi adaugam pe rand restul ingredientelor,amestecand usor cu o lingura de lemn.
Compozitia se imparte in 2-3 parti(depinde de marimea tavii) si se coc 2-3 foi pe dosul unei tavi captusite cu hartie de copt ca.15min la 175 grade.
Dupa ce s-au scos din cuptor se trage imediat jos hirta de pe blaturi si se lasa la racit pe gratarul de bucatarie..
MOD PREPARARE-CREMA
Intr-e timp punem ingredientele pentru crema(in afara de unt si 100g zahar) intr-un castron si acesta se pune peste o alta oala, cu apa care fierbe si se amesteca in continuu pina cind compozitia devine foarte viscoasa.(30-40 min.)
Se lasa compozitia la racit pina ce primeste temperatura camerei, la fel ca untul.
Untul se freaca spuma cu cele 100g zahar amase si se daoga treptat din compozitia de crema foarta in masa de unt pina din aceste ingrediente consta o crema delicioasa.
Aceasta crema se pune intr-e blaturi , care se pun la rece pina adoua zii cu o greutate peste ele.
Eu facind doar 2 blaturi am pus crema jumatate intr-e ele si
jumatate deasupra
si am dat totul la frigider pentru citeva ore.Intr-e timp
am pus
ingredientele pentru glazura intr-o punga de naillon pe care am
introdus-o in apa calda .Apa am tot reincalzit-o si intr-e degete am
amestecat ciocolata cu uleiul pina au devenit moi si maleabile.Am taiat un
coltisor pungii si astfel am glazurat prajitura.In final am nivelat glazura
si am trasat si citeva linii de cicolata alba, ca am vazut ca imi ramasese
de la o alta prajitura si am zis sa o folosesc si pe dinsa


In crema am pus ceva esenta de rom iar blaturile prajiturii mi
s-au parut c-am uscate si le-am
insiropat cu un sirop din zahar caramelizat
+ esenta de rom.

Prajitura am pus-o la frigider pina adoua zi doar a doua zii am
portionat-o.
Va spun asa insiropate a iesit gustul prajiturii-fantastic!

7 comentarii:

Jack T spunea...

Hallo Laura,

super fein ti-a iesit.Compliment

Salutäri Jacob

Unknown spunea...

Mama, ce bine arata! Abia astept sa termmin dieta si sa haplesc una. Doua. Trei. :)))

Niko spunea...

Lauraaaaa,
ce ne faci tu noua!!! Mi-ai facut o pofta nebuna de prajitura cu ciocolata! La noi e o canicula... si daca fac un ceai se incalzeste bucataria...

Unul din multi! spunea...

Grüß dich Jakob!
Danke für dein charmantes Kompliment! Ich weiss es zu schätzen.
LG aus Össisland,
Laura S.

Unul din multi! spunea...

Draga mea laura,
Multumesc pentru compliment!Sper, de fapt iti sugerez, din propria experienta, daca faci dieta si ai ajuns la tzil,incearca cu dulciurilee cit mai putin.Sint tare periculoase.
Zaharul din ele, te face sa intri tot mai adind ci acest pacat de a savura "dulciuri".

Eu fac, deoarece am picii si ei ma tin la trap cu partea acesta mai delicata, si din punct de vedere negativ si pozitiv.
Eu gust din fiecare cite o bucatica sa vad ce mi-a iesit si ma tin in friu.
Mai cu greu la inceput, dar acum merge.....

Acum tu stii cum este, nu fiecare este la fel ca mine.Eu pot doar sa vb. de experienta mea.In fine, vorba multa saracia omului, iti doresc din toata inima, sa fii tare cu dieta si mai ales dupa aceea sa te menitii!

Multe salutari calduroase din Austria si o seara placuta in continuare!
Laura S.

Unul din multi! spunea...

Nico draga mea,
la noi a fost tot timp urit in ultimul timp, pina acum citeva zile.
vezi, are si partile ei bune, vremea proasta(hi,hi)
facem prajituri ca de numarat banii in ziua de azi mai putin, ESTE CRIZA(hi,hi).
Asa se zice la mine acasa in RO. cind era vreme de ploaie, "Sa stai incasa si sa numeri banii"!

Dar ai grija totusi, ca poate patesti ca mine, o sa fii mereu cu gindul la o bucatica ciocolatoasa de prajitura si poate cu toata canicula, tot te apuci de treaba.
Sau in cel mai rau caz, tragi o fuga la cofetarie si "basta" pina poti intra iarasi la cocarit in bucatarie.

Te pup dulce si pofta mare la savurat ceva cicolatos, egal de unde provine!!!
laura S.

Mirela spunea...

Super Laura prajitura!
Tot am vrut sa-ti zic,e o placere sa stau la tine pe blog,:))...muzica este beton!!!!Cine este ca mie asa de cunoscuta melodia si nu imi pot aduce aminte cine canta...oricum,felicitari pt blog,cred ca ti-am mai zis,:),dar chir e o placere aici,:!!!(ma refer la prima melodie,:))
Pupici dulci!

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate