Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

26 oct. 2008

PIINE DUPA RETETA DE CIABATTA





Aceasta reteta am luat-o de pe Blogul Laurei A.-links
Nu mi-a reusit as acum ar trebui sa fie Ciabatta, clar nu am eu acasa tot ce are un brutar cu profesionalitate...
Si nici timpul de dospire nu l-am respectat in tocmai ,dar va asigur ca , daca probati reteta ve-ti fii incintate.
La gust seamana mult cu piinea de casa.
Na ori cum ce sa mai vb., vb. in vint....
Pe acesta cale draga Laura, un calduros si din inima



Aici reteta si modul meu de preparare;
INGREDIENTE~Biga/Maiaua:
- 250 gr faina
- 5 gr drojdie proaspata
(eu am pus 3g drojdie uscata)
- 150 ml apa calduta
(eu fac la acesta faza portie dubla si jumatate din ea o pun intr-o punga in frigider si la urmatoarea reteta, ori si care ar fii ea, o folosesc la ultima framintare.Si din aluatul de la urmatoarea piine,,i-au o cantitate din el si-l pasterz in punga in frigider...si tot asa de fiecare data cind fac piine.In acest fel piinea are un gust mai bun,creste mai bine si piinea se tine si mai mult.)
Aici ex. cu punga;

INGREDIENTE -pentru aluatul principal:
- 300 ml apa calduta
- 15 gr dojdie proaspata
(4g drogdie uscata)
- 500 gr faina
- 2 lingurite sare
- 4 linguri ulei masline

MOD PREPARARE Biga/Maiaua:
Inainte cu o zi sau de seara se amesteca ingredientele pentru Biga/Maiua si se lasa acoperite cu capac sau folie de nailon(eu am introdus recipientul intr-o punga de nailon) si am lasat peste noapte in bucatarie.Laura A. a scris ca cel putin 12 ore.Se poate lasa si mai mult nu e nici o problema.
MOD PREPARARE aluatul principal:
Eu am pus in ordinea care urmeaza:
Biga, drojdia, apa faina sarea si uleiul in masina de piine, am lasat sa framinte si sa dospeasca cu PROG.-Aluat.
Cuptorul l-am incins la 250°C.
Dupa dospire am scos aluatul pe masa de lucru infainata,am intins aluatul putin cu degetelesi si l-am tras de colturi putin si am lasat 10 min pe masa de lucru sa se odihneasca.
Dupa aceea i-am dat forma de piine ovala(i-se poate da ce forma doriti),am pus-o pe tava de copt captusita cu hirtie de copt, am presarat faina deasupra si am acoperit cu o punga de nailon.Am lasat la dospit pina ce am vazut ca volulul piini s-a marit vizibil.
(Vroiam sa las mai mut la crescut asa vre-o doua ore,dar nu am reusit numai 1 ora,deoarece picii mei veneau de la scoala si trebuia sa fie piinica nu numai gata ci si racita...)
Asa, dupa dospire am crestat piinea deasupra,am uns cu apa calda si am introdus piinea in cuptor.
Eu am piatra de copt piinea si cu ajutorul hirtiei/foliei de copt am tras piinea de pe tava pe piatra de copt in prealabil bine incinsa si imediat am turnat in cuptor ca. 25ml apa si am inchis usa cuptoruli rapid.In acest fel, piinea primeste o crusta crocanta si buna.
Dupa ca. 10 min am redus temperatra la 220°C, am lasat aburul sa iese din cuptor, deschizind scurt usa, dupa care am lasat sa se coaca ca. 40 min. pina ce copaja a devenit aurie si frumoasa.
Cind timpul de coacere si culoarea piini copate a ajuns la sfirsit,se scoate piinea se bate cu degetul pe fundul ei.Daca suna a gol inseamna ca piinea este gata coapta.Se lasa la racit pe gratarul de bucatarie si se taie cind este rece.

Niciun comentariu:

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate