Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

25 aug. 2008

ZACUSCA DE VINETE~Reteta Adrianei Nicoleta


Am avut acasa ceva ardei,vinete si mi-a venit o pofta nebuna de zacusca(hi,hi)
Ei m-am uitat incolo si incoace si mi-am adus aminte ca Adriana a deschis un Topic pe forumul Culinar.ro cu o reteta simpla de vinete si care arata(si mai arata) f. apetisant.
Na eu am facut asa de degustare mai mult ochiometric,fara gogosari ca aici nu sint proaspeti.numai murati ,la borcan.
Dar ca de pofta merge.
Pe acesta cale doresc sa-i spun Adrianei Nicoleta un mare~ ,
nu numai pentru acesta reteta ci pentru toate postarile de pe Forum.
Aici reteta originala + info.si adaosurile personale;
INGREDIENTE.
(legumele sunt cintarite inainte de a fi coapte sau curatate)
- 10 kg de vinete (eu am avut doar 3)
- 12 kg de ardei -aici este bine ca cea mai mare parte a ardeilor sase inlocuiasca cu gogosari(eu am pus c-am 500g)
- 1,5 kg de ceapa (vre-3 cepe)
- 2 litri de ulei de masline
- 2 cutii (a cite 440 de grame fiecare) de bulion (o cutie de rosii in bulion,dar rosiile)
- sare si piper boabe dupa gust.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- 1lc zahar,am pus eu cind am prajit ceapa in ulei
- 1 frunza de dafin
MOD PREPARARE:
Ardeii si vinetele se coc,se indeparteaza de coaja si se toaca s-au se dau prin masina de tocat.
Eu personal prefer tocate.
TIP:
Legumele dupa ce s-au copt se acopera imediat cu o punga de nailon si se lasa sa se racesca putin in aburul lor.In acest fel .legumele se pot dezbraca(hi,hi) fara probleme.
Ceapa la fel se curata si se taie marunt.
TIP:
Daca da-ti ceapa prin masina de tocat,acesta devine amara.
Prin strivire iese gustul amarui al cepei.(nu ma pot eu exprima tocmai bine in RO,.dar cred ca se intelege).
Deci ceapa se taie,NU se trece prin masina de tocat.
Eventual o taiati asa aiurea putin ,o prajiti in ulei pina la gradul de prajire dorit(eu o prefer putin rumenita) si dupa aceea se poate trece prin masina de tocat.
Intr-o oala pe masura cantitatilor de legume se pune uleiul(aici puteti folosi de care ulei doriti),de incinge bine si se prajeste ceapa pina la gradul de prajitre dorit.In momentul in care cepa se inmoaie si devine sticloasa,eu pun si putin zahar sase caramelizeze.In acest fel,pt. noi papica primeste un gust mai bun si mai ales putin zahar in mincaruri,amelioreaza agresivitatea acidurilor.
Deci dupa ce ceapa s-a prajit,se adaoga vinetele ,ardeii/gogosarii si bulionul de rosii.
Totul se amesteca bine pina cind incepe sa fiarba.Se fixeaza focul/tmperatura la minim si prin mestecare din timp in timp se fierbe totul ,pina ce deasupra incepe sa se oglindeasca uleiul.
Cind a ajuns la faza de conservare,se incinge totul la temeratura de fierbere,amestecind bine sa nu se prinda de fundul vasului si se stinge focul.
Asa fierbinte se umple in borcanele in prealabil bine spalate/sterilizate, se insirofeaza bine capacul la fiecare si se pune la racit peste capac.
Dupa racirese pote depozita in camara racoroasa si intunecoasa.
ATENTIE:
Daca capacele nu sint de calitate si nu se insurubeaza bine,zacusca se strica.
Iar pentru metoda de conservare CLASICA,d-ati clik pe titlu.si vedeti cum am procedat Adriana si alte fete de pe forum.

Niciun comentariu:

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate