Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

28 aug. 2008

PIINE ~ ERA ~

Aceasta piine,este o piine simpla dar de efect.
Arata bine,coaja faina,crocanta,mai ales daca este coapta pe o asa piatra de cuptor;

si mai ales si cel mai important pentru gust,reusita si sanatate, sa se prepare cu acesta drojdie naturala pe care eu o am la ora actuala in frigider si nu-mi mai lipesete din casa de cind a postat-o ADRIANA SI ANAT pe Forumul Culiar;


http://www.culinar.ro/forum/continut/Tehnici-ustensile-ingrediente/16277/Drojdie-naturala-lichida/
Pe acesta cale un din inima fetelor! !!!!
Iar aici reteta din acesta carte;


INGREDIENTE:
- 350g apa
- 10g drojdie proaspata(eu am pus 7g uscata)
- 10g sare(eu am pus 15g)
- 500g faina(eu am pus ceva mai mult ,aproape pina la 700g deoarece am pus ca. 200g drojdie naturala in aluat)
MOD PREPARARE:
Eu am facut aluatul in masina de piine.Am pus cele 200g drpjdie naturala,apa,drojdie uscata sau proaspata,urmata de faina si sare.
Se malaxeazatotul si se urmareste ca aluatul sa fie elastic si maleabil.
Dupa o framintare sanatoasa,aluatul nu trebuie sa fie lioicios ci elastic si daca-l tingem cu degetul pe deget sa ramina o peliucla fina de aluat.Atunci are o consistenta perfecta.
Drojdia naturala se poate pune si in cantitate mai mica(vezi reteta si explicatiile de pe forum)IMPORTANT este consistenta aluatului.
Dupa framintare se lasa la dospit ori in masina de piine pina la incheierea programului,ori intr-un loc cladut pina ce isi dubleaza volumul.
Se scoate pe masa de lucru infainata si i-se da forma dorita,dupa care se lasa la dospit ca 45-60 min.
In cazul acestei retete,eu i-am dat forma de spic de griu sau ERA-cum ii este denumirea in carte.
Pentru a primi acesta forma ,dupa ce piinea in forma de Baguette prima data formata si dospita, se presara deasupra cu faina si cu foarfeca inclinata la ca. 45°.de-alungul piini se taie bucati care cu mina se distribuie in stinga si in deapta,in asa fel incit Baguetta s aprimeasca forma de spic.
Astfel totul prelucrat se introduce la copt in cuptorul deja incins la 250°C(si daca se poate se stropesc peretii cuptorului,sau se toarna in cuptor ca 20 ml apa) si dupa 5 minute se reduce la 230°C .Se coace pina deasupra devine aurie.

Niciun comentariu:

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate