Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

22 aug. 2008

GOGOSI si nu numai...



Am dorit sa fac de fapt reteta Ginettei de USCATELE ~ http://ginuca27.blogspot.com/2008/04/uscatele.html
Dar nu am putut intra online si cum am promis picilor,m-am hotarit sa fac o reteta care o aveam demult in plan dintr-o care foarte buna;
Aluatul este universal.Se poate face cu el,impletituri,chifle,cornuri,gogosi...
INGREDIENTE:

- 250g lapte caldut
- 15g drojdie proaspata(eu am pus 7g uscata)
- 500g faina alba de griu
- 60g unt
- 40g zahar fin
- 10g sare
- 2 oua
- coaja rasa de la 1 lamiie
- 1 pac zahar vaniliat

-~~~~~~~~
Pentru gogosi trebuie ulei in care sa prajim.De aceea mai avem nevoie de;
- 500ml ulei ,cel mai bun si recomandat de autorul francez,este uleiul de nuci de pamint.Eu am prajit in ulei de floarea soarelui.
- zahar pudra ,prin care se tavalesc gogosile cind sint gata.
MOD PREPARARE;
Din ingredientele de mai sus pina la ulei si zahar pudra se face un aluat nu prea virtos,moale si care sa nu s emai lipesca de mini.Eu l-am preparat in MP si am mai adougat 2-3 ls faina,ca mi-sa parut c-am moale.
Depinde de marimea oualelor si calitatea fainii.
Aluatul astfel preparat se lasa la dospit ca 1 ora.Ori intr-un loc caldut,ori in MP. Dupa aceea se formeaza din el bilute mici ,care se aseaza pe o tava bine infainata ,se acopera si se mai lasa 45min la dospit.La mine au dospit in cuptorul incins la ca 50°C. ca 30 min,dupa care am intors fiecare gogoasa cu partea de sus in jos,pe tava si am mai lasa sa dospeaca inca 30 min.Dupa care am incins ulei de folarea soarelui si am prajit gogosii la foc potrivit.Cind i-am asezat in ulei am pus capacul deasupra si am lasaz ca. 30 sec sa se prajesca ,dupa aceea am luat capacul,am intors si am lsat sa se prajesca fara capac.
Se scot pe un servet de bucatarie,care sa absoarba restul de grasime si se trec fierbinti prin zahar pudra.Eu am trecut prin zahar pudra doar cei care s-au papat imediat,deoarece daca-i acopar si ii tin pina adoua zi,zaharul se umezeste si devine cleios.
~~~~~~~~~~~~
Dintr-o parte din aluat am facut si ceva cornuri,asta asa probesz sa vad cit de bun este aluatul si am fost incintat de el.
Cu siguranta o sa mai fac.

Iar aici mezinul familiei,face proba...

3 comentarii:

Unul din multi! spunea...

3 comentarii:
Ginette a spus...
Buna Laura, mai bine ca ai facut reteta asta, chiar imi era dor de niste gogosi !! Le voi face dupa Paste. Te pup cu drag !!!

22 aprilie, 2008 11:18
Laura S. a spus...
Ginette draga mea,eu vroiam ceva crocant asa ca uscatelele tale,dar asa a fost sa fie momentul.Nu-i bai ca doar nu au intrat zilele in sac.Cu siguranta o sa apuc sa fac si reteta ta.
Iti doresc "Sarbatori Fericite si un Hristos a Inviat,de Sf.Pasti!!!!
Cu prietenie si respect
Laura S.

23 aprilie, 2008 06:23
Ginette a spus...
Multumesc Laura !!! Te pup cu drag !

24 aprilie, 2008 12:54

Anonim spunea...

Cred ca e buna reteta de gogosi, seamana cu a mamei... Maine am de gand sa o incerc. Draga Laura, cred ca uleiul de "nuci de pamant" e de fapt ulei de arahide :)

Unul din multi! spunea...

Da, da e faina reteta si sper sa-ti reuseasca.daca te apuci de ttreaba, iti urez sa-ti reuseasca si Pofta mare la papat!
O zi buna!
Laura S.

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate