Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

28 aug. 2008

FRANZELA/Piine alba pentru Sandwich / SANDWICHBROT


Am observat aici la Austrieci si in timp am preluat si eu acest obicei,ca se consuma mai putina piine decit in Romania. Nu vreau sa zic cu asta ca este cev rau ci dimpotrica,ma mira diferanta destul de mare a consumului de piine...bla bla bla.....

In perioada rece a anului papam cu placere piine neagra,semi,cu multe seminte ...
Iar in perioada calduroasa a verii ,papam mai multa piine alba.Deci cum astazi a fost o zi in care a trebuit s apun cuptorul in functiune,am facut o reteta dintr-o carticica cumparata pentru pici mei,speciala pentru Sandwichuri haioase.
Sandwichurile inca nu le-am pus in practica ,dar reteta de franzela,dinsa am facut-o si a reusit foarte fain.
Aici si carticica care arata asa:
Aceasta carte o gasiti aici;
sau aici;
INGREDIENTE:
- 500g faina alba de griu
- 30g drojdie proaspata(eu am pus 7g uscata)
- 250g lapte caldus(eu am pus apa,deoarece Peter a zis ca piinea cu lapte are gust de prajitura si nu-i place...bla,bla bla...)
- 1/2 lc sare(eu am pus 12 g)
- 50g unt/marg temp camerei
- 1ou
- 1 ou + 1ls apa pentru uns deasupra.(eu nu am uns cu nimic)
MOD PREPARARE:
Se face un aluat din aceste ingrdiente cu Masina de piine incepind sa puneti in cuva masinii laptele/apa,drojdia,urmata de faina ,sare unt si ou.
Totul se framinta cu programul de aluat ,dupa care se scoate pe masa de lucru infainata.I s-e da forma dorita(de franzela,rotunda in forme...) si se mai lasa la dospit ca 30 de min.(eu am lasat 45 min.)dupa care se unge deasupra cu oul batut bine cu 1ls apa (cum am zis meu nu am uns cu nimic)si se se introduce in cuptorul incins deja la 200°C pt. ca. 50 min.
Sau:
Drojdia se dizolva in apa /laptele putin caldut si se amesteca cu 2-3 ls faina.dupa care s eface un crater in restul de faina si se lasa ca.20 min. la dospit.Dupa acest proces se framinta totul cu retul ingredientelor pin devine aluatul elastic,moale precum lobul urechii si la atingere cu degetul curat,sa ramina pe deget doar o pelicula foarte subtie de aluat
Aluatul in continuare se prelucreaza cum am descris mai sus.


HELLES BROT/SANDWICHBROT
ZUTATEN:
- 500g Mehl,
- 250g Milch/Wasser,
- 30 frische Hefe/7g Trockenhefe,
- 1/2 TL Salz/12 g Salz,
- 50 weiche Butter/Marg.
- 1 Ei,
- 1Ei+1EL Wasser zun bestreichen( Ich habe nicht verwendet)
ZUBEREITUNG:
Den Teig in BBA vorbereiten oder das Mehl in eine Schüssel sieben und in der Mitte eine Vertiefung drücken.
Die Hefe in der Hälfte der Milch/Wasser auflösen mit 1-2 EL Mehl vermischen und in die Vertiefung gießen.
Die Ganze ca 20 min. gehen lassen.
Auf dem Mehlrand Salz,Butter und das Ei verteilen.Von der Mitte her die Zutaten zu einem glatten Teig verkneten,dbei die restliche Milch zugeben.Zugedeckt 30 min.an einem warme ort ghehen lassen.
Den Backofen auf 200°C vorheizen.
Den Teig auf eine bemehlter Fläche durchkneten und in der gewünschte Form bringen.
Die Brot au einem vorbereitete Blech legen mit Ei+Wasser Gemisch bestreichen(ich habe nicht gemacht) und ca. 50 min. backen.

Niciun comentariu:

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate