Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

19 aug. 2008


Facind concediu in Italya si nu de putine ori,mi-a ramas pe suflet acest ~Snacks~ sa-i zic asa.Cumparam de cite ori mergeam pe plaja si pici mei molfaiau cite 2-3 pe zi cu mare placere.
Dar cum stiu ca aceasta reteta trebuie pregatita/coapta pe o placa de ton,pe care nu o am,am incercat sa ma impac cu gindul ca numai in concediu o sa savurez asa ceva.
Dar cum uneori planurile nu se pot urmna,anul acesta nu am facut concediu si eu m-am facut isteata(hi,hi9 si m-am apucat de treaba.
Si asa am facut asa numita PIADINA dar FALSA.
Stiu ca in Italya reteta originala provine din regiunea Romagna ,dar ce ingrediente are la baza nu stiu exact.
Eu mi-am cumparat acesta carte;



Si in ea am o reteta de Piadina,cu drojdie.Desi am vazut in internet si in Wikipedia ca se face cu praf de copt..........http://de.wikipedia.org/wiki/Piadina
Na ori cum, eu am facut ceva dupa capul meu,poate titlul nu se potriveste,dar a fost foarte buna,am facut deja de 2 ori si vad ca mai solicita poporul (hi,hi)acesta Leckereien.
Aici reteta aluatului pe care l-am preparat in MP.
INGREDIENTE:
- 500g faina
- 25g drojdie proaspata
- 250g lape caldut
- 50g untura de porc(eu am pus ulei de masline)
- 1 ou
- 1/2 lc sare(la mine 10g)
- 1 lc zahar
MOD PREPARARE:
In masina de piine se prepara cu programul-ALUAT,pina la incheierea programului.
Se scoate pe masa de lucru infainata (la mine unsa in cu ulei) se imparte in portii de marime dorita si fiecare se intinde sub forma rotunda,asa ca placintele,f. foarte subtiri, de ca 3 mm.
In carte scrie ca se coc pe amindoua partile pe o piatra de ton bine incinsa.
Sau am gasit pe internet aceasta adresa unde am constatat ca se mai poate coace si pe o noua ustensila,care sper sa o gasesc si eu de cumparat.
Trage-ti cu ochiul si vedeti cum se face PIADINA;
Eu am procedat altfel.(vezi foto mai jos)
Am intins bucatile de aluat pe masa unsa cu ulei si am umplut fiecare bucata cu sunca si cascaval.
Am inchis umplutura in aluat si l-am pus intr-o tava teflonata incinsa si foarte usor unsa cu putin ulei ,peste care am pus capac.
Am lasat asa 2-3 min la foc nu prea mare ,dupa care m-am uitat din cind in cind sa vad daca sa rumenit.
Aluatul se umfla la copt,dar nu-i nimis,este OK.
Dupa rumenire,aici fiecare dupa cum doreste,mai maroniu,mai deschis,eu prefer mai rumenit,pina in crocant,
Deci dupa rumenire se intoarece pe partea cealalta,se inteapa cu furculita pentru a iesi aerul din ea si se rumeneste la fel pina la gradul care se doreste,dar fara capac.
Aici foto;

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Iar pentru ca in prima tura am facut portie dubla de aluat,m-am hotarit s afac din el si niste cornuri care le-a prins bine picilor,pentru pachetelul de la scoala;


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Iar la a doua incercare,ca sa-mi economosesc munca,am incercat sa fac in cuptor.
Doar ca la cererea poporului am intins pe aluat si ceva sos de rosii ,asa precum la piza.
Am intins aluatul f. subtire,l-am umplut,impacheteta si l-am pus in tava in prealabil bine incinsa,la cuptorul incalzit la maxim.Dupa ce tava am incins-o bine,am scos-o ,am uns-o cu pensula cu putin ulei si am pus rapid aluatul umplu.
Am bagat in cuptorul la maxim incins pina sa rumenit bine deasupra.
Dupa ce deasupra s-a riúmenit bine,am scos tava,am intors aluatul pe partea cealalta,am impuns cu furculita din loc in loc,dupa care am reintrodus tava in cuptor si am lasat sa se rumeneasca complet,.
A fost la fel de buna!

Un comentariu:

Unul din multi! spunea...

La 08 august, 2008 12:18 , Nicoleta a spus...

Ti-a iesit super piadina. Adevarat, reteta originala se face cu praf de copt. Eu o fac destul de des ; poti gasi si reteta pe blog ,la categoria paine.
Un placut weekend!
Nicoleta
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
La 08 august, 2008 12:40 , Laura `s Leckereien a spus...

Hallo Nico!Mesi de compliment!
Chiar o sa trec pe Blogul tau sa vad reteta,deoarece sint interesata.
Si tie si Familiei tale la fel va urez, un Weekend placut ,plin de soare si veselie!
Cu prietenie si respect
Laura S.

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate