Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

29 aug. 2008

CIORBA DE FASOLE VERDE

Demult nu mai papasem ciorbita acesta.Nu pentru ca nu am vrut ,dar barbatii meu nu prea stiu ei de ciorbe.Mai ales cel mare,nuzmai bucatarie austriaca o prefera.Dar ce ma bucura ca,uneori este de acord sa gatesc si altceva si de data acesta ,de fapte de multe dati retetele noastre romanesti i-au placut.Nu numai lor si si copiilor.Mai ales picul cel mic,ma incintat sa-l vad cu ce pofta infuleca(hihi).

INGREDIENTE:
(eu am facut ochiometric)
- 1 kg fasole verde
- 1-2 cepe
- 1-2 morcovi
- 1/2 telina
- 1 pastirnac(eu nu am avut)
- 1 ardei gras(eu am avut 2 ardei capia mai mititei)
- ca 100g slaninuta/sunculita(eu am prajit o feliuta mica in ulei vegetal,asa doar de gust.Asta pentru a reduce grasimea animala.)
- 1 doza de rosii in bulion ca. 500ml.
- sare+piper
- cimbru,putin tarhon, frunze de telina si patrunjel verde.(versi sau uscate)
MOD PREPARARE:
Fasolea se spala,se curata si se rupe bucatele.Ceapa se curata si se taie marunt.
Radacinoasele si ardeiul la fel se spala,curata si se taie marunt.
Slaninuta se prajeste pina-si lasa grasimea.Se scoate (eu o las in oala)deoparte si in grasimea obtinuta se prajeste ceapa(eu adaog intotdeauna 1-2 lc zahar).
Se adaoga ardeiul si se mai prajeste putin,dupa care urmeaza fasolea.Acum eu presar peste fasole putina sare si las sa se inabusesca putin 3-4 min.sub capac,amestecind din cind in cind.Se adaga ca 2-3 l de apa(daca am in loc de apa pun supa de legume,sau 1 cub de Maggi)si se lasa sa dea in clocot.Cind incepe sa dea in clocot se adaoga si restul legumelor taiate si 1 crenguta de cimbru)se lasa sa fiarba la foc potrivit pina ce fasolea sa fiert.Se adaoga continutul dozei de rosii in bulion,eventual se trece prin blender,asta daca doriti.(Eu nu am trecut mdeoarece imi place sa gasesc bucatele de rosii prin ciorba.)Se potriveste de sare si piper si se adaoga la fel dupa gust ceva cimbru,ceva tarhon ,frunze de telina,patrunjel si daca s-au scos, bucatele de slanina prajite.
  • Cui ii place poate sa faca o omleta din 2-3 oua ,sa o taie bucatele si sa o puna in ciorbita.
  • Sau sa o dreaga cu faina si/sau smintina
  • Se poate servi ca atare,sau imbunatatita cu zeama de lamiie sau otet.

Niciun comentariu:

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate