Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

23 sept. 2008

FRIPTURA DE PORC in SARAMURA DE BERE


Am mai tot spus eu ca am o familie de "carnivori"(hi,hi)...de aceea iarasi o friptrica,dar de data acesta in bere.
A fost atit de faina,.....se topeste carnea in gura nu alta.
Aici si reteta;
INGREDIENTE:
- 1 bucata de carne de porc mai marmorata de ca.2,5- 3kg
- 2 cepe rosii(merge si alba,dar in acest caz numai una ,deoarece este prea intensiva.Spun din experienta ca eu am avut doar 2 rosii in casa si una a fost stricata.Si eu isteata am pus una rosie si doua albe,care din cite am constatat a dominat gustul final al fripturii).
- piper
- 2-3 frunze de dafin
- 3-4 catei de usturoi
- ceva nucsoara macinata
- mustar(de preferinta mai dulceag)
- bere ca.0,5-1l(ATENTIE-NU bere amaruie ci mai dulceaga la gust)
- eventual ceva mirodenii dupa preferinta(seminte de chimen,coreandru,maghiran,ienibahar..)
- 4cl coniac
- 2cl otet de mere/vin
MOD PREPARARE:
Ceapa si usturoiul se curata.
Ceapa se taie inele,usturoiul se taie/zdrobeste si se pun intr-un recipient incapator in care sa incapa carnea.
Se adaoga frunzele de dafin,nucsoara(eventual mirodeniile dorite),otetul,coniacul si berea.
In aceasta saramura se pune bucata de carne care in prealabil s-a frecat bine cu piper si mustar.
Se acopera cu folie alimentara de nailon si se pune la frigider peste noapte.
A doua zi se scoate din saramura, se zvinta bine cu un servet de bucatarie si se freaca dinou cu ceva piper,eventual cu ceva din mirodeniile dorite(eu pe linga piper am pus si ceva chimen)si sare sau condimente de gratar care sa contina si sare.
Acum aici exista doua modalitati.
1.Ori se pune in cuptor la functunea de -GRILL-
Se aseaza carnea pe gratarul cuptorului care in prealabil a fost incins la maxim.Dedesuptul ei e pune o tava cu 1 cana de apa in ea si se lasa carnea sa se grilleze bine pe toate partile, dupa care se reduce temperatura la 160°C si stropind-o din cind in cind cu amestecul de grasime~apa din tava ,se lasa la grill indirect ca 2- 2,1/2 ore.
2.Ori cum am procedat eu;
Intr-o oala incapatoare se pune ceva untura de porc sa se incinga bine si carnea se prajeste rapid pe toate partile.Se aseaza deasupra capacul oalei si se introduce in cuptorul preincins la 180°C pentru ca 2-2,1/2 ore.Din cind in cind se stropeste cu sosul din oala,sa nu se usuce.Cind este gata ,se portioneaza si se serveste dupa dorinta.Eu am servit-o cu garnitura de varza acra si Gnocchi-http://leckereien.blogspot.com/2008/09/gnocchi.html
Iar a doua zi,ca a ramas si pe a doua zi ceva ,am facut un piure de carofi si castraveti murati linga.


4 comentarii:

Anonim spunea...

Vai Laura, ca am udat toata tastatura, asa faina reteta ai pus aici !!!
Sigur am sa o fac pentru duminica...am toate cele necesare !!!
Cartofii aia minunati, la cuptor i-ai facut ???
Pupicei , Sidy !!!

diviana spunea...

Buna Laura, ti-am oferit un premiu
Te pup diana

Unul din multi! spunea...

Sidy,ma bucur ca te incinzta reteta.Sper sa iti si placa daca o pui in practoica.
De care cartofi spui ca eu zau ca am uitat.Scuze,dar in ultimul timp am devenit habauca rau(hi,hi)
Te astepüt sa-mi spui despre cere reteta vb. ca tare sint interesanta.
Pup si eu dulce!
Laura S.

Unul din multi! spunea...

Diana,
Iti multumesc din suflet.
O sa vin sa te vizitez astazi s-au miine si sa-mi ridic premiul.
Mii de pupicei si multumiri!
Cu prietenie,
Laura S.

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate