Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

1 sept. 2008

ZACUSCA CU VINETE de la SIDY


"Suriaoara" mea mai mare mi-a dat acesta reteta minunata, care si ea o are de la mama ei.
Din pacate nu am avut tot ce trebuia,de ex.gogosarii,ardeii grasi...dar cu toate astea,m-am bucurat totusi sa fac acesta zacusca,care ca si cealalta a Adrianei Nicolata, a iesit minunat si gustoasa.
Pe aceasta cale,draga mea "surioara"
doresc sa ma revansez cu un calduros

INGREDIENTE:
- 6 kg vinete,
- 3 kg gogosari,
- 2 kg ardei gras verde,
- 1/2 kg ceapa,
- 1 l ulei,
- 2-3 l bulion,
- sare si piper dupa gust,
- 1 pachetel conservant(7 g ) (eu nu am pus)
MOD PREPARARE:
Gogosarii, ardeii si vinetele se coc , se curata si se toaca. Ceapa curatata si macinata se caleste putin in ulei, se adauga gogosarii si ardeii tocati si se calesc 1/2 ora.Adaugam apoi vinetele si 1 1/2 l bulion, sare si piper dupa gust si lasam sa fiarba la foc mijlociu 45 de minute . Daca mai trebuie adaugam bulion , dupa gust, si cit vrem sa fie de groasa zacusca. Cind este gata, adaugam conservantul si punem zacusca in borcane de 400 g, le capsam si le lasam in pat cald pina miine sau poimiine cind s-au racit. (Eu la acesta faza,am pus zacusca fierbinte,in borcane cu capac ,am insurubat fiecare capac bine si am pus la racit pe capac.Asa fac in fiecar an si nu sint probleme.Important este ca ,borcanele sa fie curate si zacusca asa fierbinte cum a fiert sa fie pusa in borcane.)Urmeaza sa le punem in camara pentru iarna.
ATENTIE - Cine doreste zacusca cu ciuperci sau cu fasole uscata-fiarta,
se poate pune in loc de vinete

2 comentarii:

Petit Patch spunea...

N-am mai facut reteta asta de mai bine de 26 de ani!
Citind-o , cred ca am sa cumpar tot ce trebuie, mi-a lasat apa în gura!
Smaranda

Unul din multi! spunea...

Hallo Smaranda si BINE M-AI GASIT!
Spui ca 26 de ani???!!!
Da,e foarte mult timp si aducerile aminte,la gusturile naturii si totodata(cel putin la mine)al copilariei, sint convinsa ca face pofta.
Asa am patit si eu si de fapt aproape in fiacare vara,sper sa regasesc in zacusca pe care am de gind sa o fac,gustul de odinioara.Bineinteles ca este buna si asta de acum pe care o fac,dar totusi ceva....natural...,cu gust specific ii lipseste.
Ori cum ,iti dores spor la gatit si succesul de a regasi un gust demult(26 ani)uitat!
O zi mInunata si plina de veselie iti doresc!
Ci prietenie si respect
Laura S.

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate