Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

28 aug. 2008

SIROP si SEKT /SOCATA DIN FLORI DE SOC


De citva ani incoace fac acest sirop si vad ca am ajuns sa nu ma mai pot lipsi de el.Indata ce apar florile,deja pici mei isi doresc sa bea cit mai repede din acesta licoare,racoroasa.
Aici si reteta si productiile,
INGREDIENTE:
- 1 chiar 2 kg. flori de soc fara crengute(cu cit sint mai multe cu atit gustul de soc este mai intensiv)
- 5 l apa
- 5 kg zahar
- 6-8 lamii sau lamii si portocale(eu am facut cu amindoua ,la recomandarea unei prietene si la fel de bun a iesit,doar ca gustul de portocala ,aproape ca nici nu l-am simtit)
- 100-130 g sare de lamiie
MOD PREPARARE :
Florile de soc se scutura si se trec printr-un jet rapid de apa. Se taie pe cit posibil crengutele in asa fel incit sa ramina numai florile. Lamiile la fel se taie felii. Florile si lamiile se aseaza impreuna intr-un vas mai mare. Apa se pune la fiert (eu am pus in apa o pastaie de vanilie uscata fara maduva),dupa ce a dat citeva clocote se trage deoparte si se lasa 10-15 min. la racit dupa care se toarna peste flori si feliile de lamiie. Se amesteca putin ,dupa care se aseaza o farfurie intinsa peste care la fel se aseaza ceva greu,(eu am pus lamii) pt. a tine florile si lamiile sub apa. Totul se adopera bine si se lasa la rece 4-5 zile(in fiecare zi,trebuie sa se amestece putin) dupa care se stoarce bine cu mina florile si feliile de lamiie si apa se scurge bine printr-o pinza curata deasa.(eu am pus servet de bucatarie din hirtie la prima filtrare si a doua un tifon) Apa rezultata se pune la fiert in care se adaoga zaharul si sarea de lamiie.
La 1 l apa se adaoga;
  • 1kg.zahar si
  • 20 pina la 23g sare lamiie.(eu am pus 20g dar cui ii place mai acrisor poate pina la 23g ).

Dupa ce zaharul sa topit si siropul a dat 2-3 clocote se ia de pe foc si se torna fierbinte in sticle,care se astupa imediat. Acest sirop se tine chiar mai mult de 1 an si este f. racoritor vara cu citeva buc. de gheata,apa (minerala) si cu 1 felie de lamiie sau portocala decorat,ceva pt. copii si oaspeti insetati.






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Iar in 2007 am probat putin altfel si a iesit mult mai fain.
  • nu am mai pus vanilie
  • am pus 12 lamii ,la care coaja ma razut-o inaite peste flori+lamiie taiate felii- iar florle nu le-am mai spalat/trecut prin apa,ci doar am indepartat impuritatile de pe ele.Urmate de procedelu din reteta initiala.

A a iesit si mai bun siropul.Gust de soc+lamiie f. intensiv





SEKT DIN FLORI DE SOC/SUC ACIDULAT
DIN FLORI DE SOC


Aceasta licoare(hi,hi-tare imi place denumirea in limbajul popular...)este cunoscuta sub numele de socata in Ro.iar in zona de unde locuiesc acum, Auistria-NÖ se numeste SEKT.
Deoarece este un suc dulce cu gust de soc,foarte acidulat si cu ceva procente de alcool.Retete sint foarte multe,ca si cele de sirop dar aici sint doar cele pe care le-am preparat eu.
Ingrediente:
- 10-15 flori mari de soc
- 5l apa
- 1/4l otet din vin
- 1kg zahar
- 2 lamii
Mod preparare.
Florile de soc se spala scurt se aseaza intr-un vas peste care se pun lamiie taiate felii si otetul.Apa se fierbe ,se raceste si se toarna in vas peste flori si restul ingredientelor.Se acopera cu un servet si se pune pt. ca 4 zile intr-un loc cu mult soare.Dupa aceste 4 zile se strecoara si se pune in sticle care se astupa bine.In ca 8 pina in 14 zile acest suc trebuie sa se aciduleze si este numai bun de baut.

5 comentarii:

Laura spunea...

Laura, te pupam cu mare drag pentru minunatia de sirop de soc :)
L-am facut si noi, in cantitati chiar ingrijoratoare :P
Delicios!!!!!!!!!!!!

Unul din multi! spunea...

Laura draga,
Ma buicur sa aud ca reteta te-a incintat!
Stai linistita ca, ai sa vezi cum dupa sezonul socului ce bine venit este.Mi ales la iarna:)))
Eu chiar ieri mi-am cumparat lamii sa pun si eu de o portie sanatoasa.
Dar miine merg sa culeg florile si saptamina viitoare sa-l am in sticle.
Sa aveti pofta si un WE. placut tie si familiei tale!
Cu prietenie
Laura S.

catkitchen spunea...

O SA INCERC SI EU ACEST SIROP DE SOC , ESTE PREA LAUDAT SI TREBUIE SA FIE DELICIOS!!!!

Unul din multi! spunea...

Hallo Adina si mersi pt. vizita facuta pe Blog!
Siropuö de soc, este o buna alternativa dupa ce-i trece sezonul,mai ales la iarna.
Este bun sa indulcesti sau sa aromezi cu el un vin spumos sec, sau un ceai....
Acum daca si tu vei fii la fel de incintata de el nu stiu,...gusturile sint diferite.
Dar daca nu probezi nu ai cum sa stii.
Eu propun sa probezi intr-o cantitate mai mica si daca iti place, nu mai sta nimic in drum, pt.a face mai mult.
Ori cum, eu iti doresc spor la preparat si SAVOARE DEPLINA!

Cu prietenie,
Laura S.

catkitchen spunea...

Ms frumos pentru sfaturi !!!!!
Asa m-am gandit si eu , in prima faza sa fac o cantitate mai mica ;)
Ms ptr tot !!!!

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate