Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

22 aug. 2008

PRAJITURA RACOROASA DE VARA a la Laura S


Este ceva timp decind am preparat acesta prajitura,dar ca de obicei din criza de timp acum o postez doar.
Cu citeva saptamini in urma am cumparat de la
(in Ger.)aceste plicuri cu praf de Moussede origine Italyana cu gust de lamiie si fructe de padure..si m-am gindit sa fac o prajitura care s-a dovedit a fii foarte faina si acum vara foarte racoroasa.
Deci aici reteta:
INGREDIENTE - Blat:
- 4 oua
- 125 ml ulei
- 125 ml lapte
- 125g zahar
- 125g zahar(deci de 2 ori zahar)
- 250g faina
- 1 pac praf copt
- coaja de la 2 lamii
MOD PREPARARE:
Se separa ouale.Abusurile se bat spuma cu 125g zahar.Galbenusurile se freaca spuma cu 125g zahar pina ce aceastea se albesc ,se adaoga uleiul,laptele,coaja rasa de la cele 2 lamii si faina amestecata cu praful de copt iar in final albusurile batute spuma.Aceasta compozitie se toarna in forma unsa si tapetata cu faina sau cu pesmet.Eu prefer pesmetul.Se poete in loc de pesmet sau faina,in cazul in care eveti si doriti,
- 2-3 piscoturi ,l-e pune-ti intr-o punga de nailon si l-e presati cu sucitorul pina devin marunte ,precum pesmetul.
Se coace la 180°C ca 35-40 min.Deasupra trebuie sa fie f. auriu blatul si marginile trebuie sa fie desprinse de pe peretii tavi.
Eventual proba cu scobitoarea.
Se scoate se lasa 5 min. in forma la racit ,dupa care se rastoarna pe gratarul de bucatarie sa se raceasca complet.
Dupa racire se taie pe orizontala.
TIP;
Pentru o taiere sigura,perfecta si fara prea multe instrumente,
lua-ti in cutit bine ascutit cu virf si taiati blatul de jur imprejur pe orizontala cu o adincime de ca 1 cm.Introduceti un fir de ata de papiota in taietura,incrucisati capetele atei de papiota si trage-ti de ele,pina simtiti ca blatul este taiat.
Dupa taiere,partea de deasupra a blatului se indeparteaza cu ajutorul unei ustensile speciale ,cu ajutorul unei tavi netede,sau a unui carton.
Blaturile se stropesc cu 250ml sirop cu gust de lamiie,cu lapte in amestec de esenta cu lamiie si/sau vanilie.
Eu am avut acasa lapte cocos pe care l-am indulcit cu ceva zahar .A avut un gust foarte fain.Deci dupa cum vedeti,stropirea blaturilor poate varia dupa gustul si necesitatie individuale.Dupa stropire blaturile se umple cu crema preparata din cele 3 plicuri cu praf de Mouse.
INGREDIENTE- Crema:
Se prepara crema din toate 3 plicurile, precum scrie pe plicuri,doar ca in loc de apa se pune lapte + 2 foi de gelatina,care in prealabil le-am inmuiat in apa rece si le-am topit in putin lapte cald luat din cantitatea de lapte care se amesteca cu prafurile.Mie mi-a ramas ceva crema de aceea daca doriti puteti prepara doar din 2 plicuri,iar in acest caz folositi doar 1 foaie de gelatina.Eu am folosit gelatina,deoarece mi-a fot teama sa nu fie prea moale crema.Desi dupa cum am constatat cred ca nu era neaparata nevoie.Dar cu sau fara. nu strica cu nimic gustul si aspectul prajiturii.Dupa ce crema s-a preparat,se pune pt. ca 5-10 minute la frigider,dupa care se intinde intr-e blaturile prajiturii.
Primul blat se aseaza inapoi in tava in care s-a copt,dar in prealabil presarata cu fulgi de cocos.Asta penntru ca,din cauza umezelii,sa nu se lipesca blatul de tava.C-am cu toate prajiturile care au blaturile insiropate procedez la fel.Astfel preparata prajitura se pune la frigider ca 2 ore.dupa care se portioneaza si daca a mai ramas ceva crema,acesta se poate pune intr-un cornet si se dreseaza pe fiecare bucata cite o rozeta din crema.
(Eu nu am mai facut asa,deoarece picilor mei le-au placut atit de mult crema,incit am zis sa o pape pe toata.)
Cu zahar pudra se pudreaza doar inainte de servire si numai bucatile care se servesc,nu toata prajitura.

Un comentariu:

Unul din multi! spunea...

4 comentarii:
Ginette a spus...
Laura ce-mi place prajitura ta, am s-o fac si eu in weekend. Te pup !

07 august, 2008 13:32
Laura `s Leckereien a spus...
Ginuca,mai uite ca iarsi ai dat pe la mine si eu nu am mai ajuns.Ma bucur ca-ti place praji,per sa-ti placa si dupa ce o sa o pregatesti.
O sa-ti intorc in curind vizita,ca sint curioasa ce Leckereien ai facut si tu.
Pup dulce si pe durind!

07 august, 2008 21:33
iulia a spus...
Laura.....arata atat de bine prajitura,super reteta, cu siguranta e un deliciu. Pup!

13 august, 2008 19:57
Edith a spus...
Laura, ce frumoasa e prajiturica taa! Pacat ca la noi nu se gasesc prafurile astea de mousse...

19 august, 2008 13:44

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate