Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

15 apr. 2010

DROJDIE NATURALA / MAIA /-SAUERTEIG



Aceasta reteta am  refacut-o a nu stiu cita oara...
O perioada de timp nu am mai facut piine ci m-am hotarit sa cumpar.
Dar parca uneori imi doresc si altceva, nu numai ce gasesc in comert.
Si al doilea motiv este ca, ce este sanatos e si scump.
De aceea piinea/chiflele cu drojdie naturala,seminte si diferite sortimente de faina costa ceva si de ce sa nu o fac eu, citeodata.
Deci am inceput o noua tura de DROJDIED NATURALA.
Eu personal nu tin cont din ce faina o fac.Ce am la indemina sau mai exact, ce pachet am inceput.
Am inceput cu faina din 10 cereale si am continuat cu faina alba…
PRIMA ZI:
- 50g apa , 
- 50g faina
Se amesteca intr-un borcan cu capac faina si apa si se lasa la temperatura camerei (20-23°C) ca 24 de ore.
alle (50)27 (9)02 april (2)
A DOUA ZI:
- 100g faina
- 100g apa
Se adaoga la amestecul din borcan, se amesteca bine si se lasa la fel 24 de ore la temperatura camerei.
27 (10)27 (8)02 april (3)
A TREIA ZI:
- 100g faina
- 100g apa
La fel se adaoga la amestecul din borcan si se lasa la fel la tem. camerei ca 12 ore.
Drojdia naturala este gata.Se poate folosi imediat sau se depoziteaza in frigider.
Drojdia nu trebuie sa se activeze zilnic, dar este de recomandat, atunci cind se planuieste sa se prepre piine,  este bine cu o zi inainte sa se activeze, adougind 50g faina + 50g apa, pentru a o activa sau chiar mai mult, depinde de cantitatea personala necesara.
Se poate folosi si fara sa o activati. Dar aluatul cu care se pregateste are nevoie de mai mult timp de dospire, sau eventual se mai poate adouga la 1kg, faina ca. 2-4 g drojdie proaspata.
27 (4)27 (5)

6 comentarii:

Anonim spunea...

Draga Laura tin sa te felicit in primul rand pentru blog, este minunat:), retete inedite, iar aceasta drojdie naturala cred ca face painea mai pufoasa. Eu vreau sa folosesc numai faina neagra, cat mai putina alba. Ma incanta ideea sa incerc aceasta drojdie, nelamurirea mea este la gramaj. Apa se cantareste? Nu se masoara cu cana gradata? in ml? Merci, te pup si astept multe retete de painici deosebite:)xxxxx
Diana

Unul din multi! spunea...

Hallo Diana si pentu inceput un MERSI!
Drojdia naturala este sanatoasa.Ajuta la digerare, da un gust mai bun pinii si bineinteles ajuta la dospire.
Apa se poate cintarii, 100ml=100g.
Drojdia o poti prepara cu ori ce fel de faina.
Bineinteles, cu cit mai inchisa la culoare faina, cu atit mai aromata si sanatoasa iese piinea.
Dar ATENTIE piinea din faina integrala nu crese asa de mult ca cea din faina alba.
Sau cea din ORZ sau SECARA, fara drojdie naturala nu ies bine.
Sper ca te-am putut ajuta cit de cit si iti doresc pe aceasta cale, spor la preparat!!!
Cu prietenie
Laura S.

Costelusa spunea...

Draga Laura, explicatiile retetei de drojdie naturala este de departe, cea mai facila, mai concisa si mai pe intelesul meu, dintre toate retetele pe care le-am intalnit. Ma bucura foarte mult si faptul ca sunt cantitati exacte de faina si apa (nu-mi plac retetele care contin 87 gr de ... sau 32 gr. de....) . Am insa niste nedumeriri:
- cam ce cantitate de drojdie reiese la final?
- cum se "hraneste" drojdia, la ce interval si cat timp poate fi pastrata in frigider?
- cat se foloseste pentru o paine, sa spunem, de exemplu, din 500 g de faina?
- drojdia care ramane nefolosita si urmeaza a fi pastrata in frigider trebuie "hranita" imediat ce a fost impartita? Ce proportie de faina si apa se adauga? Dupa ce a fost hranita se tine ceva timp in bucatarie si apoi se introduce in frigider?
Scuze ca te "bombardez" cu intrebari de necunoscator!
Multumesc frumos pentru rabdare.

Unul din multi! spunea...

Buna Costelusa si bine ai venit la mine pe Blog!
In legatura cu "drojdia naturala" si pentru mine a fost ca limba chineza.
Cum in general colind pagini in lb. germana, in ele este foarte raspundita prepararea drojdiei si mai ales retete....
Am pregatit mai multe reteta, unele mi-au iesit mai bine, unele mai putin bine....pina cind am prins ceva experienta si am observat ca, cantitatile cele de 73g,47g....au inceput sa ma enerveze si mi-am facut eu cu cant. exacte retelele.
Acum sa incep sa raspund intrebarilor.
- in final iese 500g drojdie naturala
- drojdia se hraneste iin functie de cit de des sau rar o folosesti
Daca folosesti cant. mai mari o poti reinprospta cu cant mai mari de apa si faina.
Reinprospatarea se face inainte cu cel putin 12 ore de a prepara aluatul pentru piine.
La frigider se tine luni de zile fara reimprospatare.In timp faina se lasa pe fundul borcanului, iar deasupra se aduna lichidul.
Nu este nici o problema, daca se adaoga dinou faina si apa, se amesteca bine, poti obesrva ca in urmatoarele ore, incep sa sa inmulteasca bacteriile de fermentare.
- la 500g faina ca. 50-100g drojdie naturala
- daca prepari piine in serie, atunci va trebui sa reimprospatezi drojdia imediat.
Cum am zis , cantitatile sint in functie de cita drojdie folosesti.
- drojdia care ai reimprospatat-o se lasa daca este mai racoare in casa la temperatura camerei cele 12 ore.Daca este vara si cald, se lasa doar 3-4 ore dupa care se pune la frigider.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Costelusa. dupa mai bine de aproape 2 ani de experienta ina pregati si coace piine in cas, pot sa dau urmatoarele sfaturi.
- o piine perfecta se coace in cuptoare care ajung la o temperatura de cel putin 280°C.
- piinea din faina alba sau in amestec de faina de griu alba ca 50% si restul integrala la alegerere, merge si in cuptoarele cu gaz sau elecrice, din bucatariile private.
- pentru a avea siguranta ca piinea iese si creste frumos, poti adaouga la 500g faina + 100g drojdie naturaöa ca. 2-3g drojdie uscata.
~~~~~~~~~~~~ATENTIE~~~~~~~~~~~~~~~~
- faina, apa si drojdia nu sint in calitate la fel peste tot.De aceea este necesar sa prinda fiecare putina experienta si simt pentru un aluat potrivit de hidrata, pentru a obtine un rezultat optimal.
Uneori este nevoie de mai multa apa, uneori mai multa faina...
- Aluatul din faina alba de griu trebuie sa fe usor maleabil si sa nu lipeasca.
- Aluatul cu /din faina integrala are o hidratiune ridicata si pipeste, de aceea este necesar sa dospeasca in forme speciale, sau sa fie copt in tavi.

Draga mea, sper ca m-am facut inteleasa si iti doresc sa ai multa bafta la preparat piine!

In ori ce caz si la cele mai experimentate hobby-burutarese, fiecare preparate a piini este o AVENTURA si SURPRIZA ;-)))!

Cu prietenie
Laura S.

yaya6 spunea...

laura mersi mult pentru reteta drojdie inaturale ,am incercat sa o fac si cu ea am facut si o painica cu faina integrala si alba ,a iesit foarte foarte buna ,o seara faina

Unul din multi! spunea...

Halooo Yaya!!!
Ma bucur foarte mult ca esti incintata de reteta!
Mie nu-mi lipseste din frigider.Acum cu caldurile acestea teribile fac cite-o pauza de copt piine si NU improspatez drojdia.Dar indata ce imi fac plan pt. preparat piine reinprospatez drojdia de ex. seara si a doua zi o folosesc....
Yaya, mult spor in continuare nu numai pe plan culinar, iti doresc!!!
Mii de pupicei!
Laura S.

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate