Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

25 sept. 2009

PIINEA "HAI SI GUSTA-MA" a la Laura S.


PIINEA „HAI SI GUSTAMA“ ,este de fapt un aluat de piine alba, facut cu DROJDIE NATURALA.Cu o crusta subtire si usor crocanta.
In general piinea preparata cu "drojdie naturala" este o piine
sanatoasa, usor de digerat.Iar in cazul in care se foloseste atit de multa ca mine, se poate lasa drojdia deoparte.Dar "atente"in acest caz, trebuie avut timp si rabdare.Deoarece bacteriile din aluat trebuie sa se inmulteasca si pentru acesta le trebuie timp si caldura.

INGREDIENTE:
- 200g drojdie naturana
- 200g aluat vechi *optional(aluat pus deoparte din aluatul de piine facuta ultima data).
- 15g drojdie proaspata
- 240g apa/lapte/bere
- 15g sirop din sfecla/miere de albine
- 100g iaurt
- 20g sare
- 700g faina alba(de peferinta pentru panificatie)
- 50g unt/untura/marg.
- seminte de cereale(IN,MAC,SUSAN ALB/ AURIU,
- 1lc amidon alimentardin cartofi/porumb
MOD PREPARARE:

In lichidul cintarit si usor caldut se dizolva, siropul/mierea, drojdia, si iaurtul.
Intr-un recipient sau in cuva masinii de piine se pun prima data lichidul, drojdia naturala, daca se foloseste aluatul „vechi“,faina si in final sarea si untul/untura/marg.
Totul se framinta bine si se lasa la dospit ca 30-60 min.Pina ce volumul aluatului se dubleaza.
Dupa aceea se scoate pe masa de lucru si i-se da forma dorita.
Eu i-am forma de floare, de care barbateii mei sau bucurat f. mult.Mai ales ca afara a fost o zi minunata de vara tirzie.Am servita mezeluri,brinzeturi ,legume si fructe cu minunata piinica proaspta).

In mai multe recipiente se pun diferite seminte de cereale.
Eu am avut de IN,MAC,SUSAN ALB si SUSAN AURIU
Aluatul l-am impartit in doua.Din prima parte am impartit petalele care le-am cintarit a fie toate la fel si partea din mijloc cu 10 g mai mult si frunzele florii.
Din a doua parte din aluat am luat numai tulpina florii pe care am facut-o sul si am atasat-o florii.Pe tulpina am atasat frunzele si bobocul de floare.
In alt recipient se pun ca 150ml de apa si se amesteca cu amidonul alimentar.
Bucata de aluat pentru mijlocul florii se formeaza o minge rotunda care se inmoaie prima data in apa cu amidon , in recipientul cu semintele dorite si se aseaza pe tava captusita cu folie/hirtie de copt/unsa/infainata...
Cu restul bucatilor de aluat se procedeaza la fel si se aseaza in asa fel incit sa i-se dea formea de floare, sau ori ce forma dorita.
Dupa aceea se acopera cu o folie de nailon si se lasa la dospit ca 1 ora.
Din pacate eu nu am mai avut timpul necesar de dospit si amlasat doar 30 min.
Din restul de aluat ramas, am facut cornuri umplute cu sunca.
Am impartit aluatul ramas in bucati egale, le-am intins pe masa usor infainata, sub forma de triunghi si foarte subtire mai ales spre partea ascutita a tiunghiului.
Am asezat pe partea mai lata sunca rulata si am rulat aluatul sub forma de cornuri, le-am uns pe apa+ amidon si la dospit ca 30 min.Se pot lasa mai mult, chiar 45-60 min.
Eu nu am avut timp , trebuia sa-l duc pe David la cursul de SAH si asa nu mi-a reusit tocmai ce eu doream, dar a fost totusi foarte buna, piinica.
Totul se coace la 250°C ca 5-10 min.dupa care se reduce temperatura la
220°C si se mai coace inca 30-40 min.Pina ce primeste gradul de coacere/culoare dorit.
In momentul in care se introduce piinea la copt, este bine sa se arunce
sau sa se stropesca peretii cuptorului cu ceva apa(50ml).In acest fel coaja piini nu se intareste atit de repede si piinea poate sa creasca mai bine si mai mult in volum.

Niciun comentariu:

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate