Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

25 iun. 2009

PACHETELE CU MERE


Acum in acesta perioada, merele nu mai sint pe locul -I- si cele care le-am avut au inceput sa se vestejeasca.
Asa ca, am zis ca pina astept sa se strice si sa le arunc,mai bine sa fac ceva din ele.
Dar cum de prajitura/placinta cu mere m-am c-am saturat si pici mei la fel, am gasit acesta retetea de APFELTASCHEN si am pus-o in practica.
Bineinteles ca aluatul este c-am migalos, dar rezultatul merita.
INGREDIENTE ALUAT:
- 200 ml lapte
- 30 g zahar
- 20 g drojdie proaspata
- 300 g faina
- 3-4 g sare
- 1 ou
- 30 unt/marg.
TZIGLA DE UNT:
- 40g faina
- 120 unt
- ceva faina pt. masa de lucru
- 1 galbenus de ou amestecat cu
- 2ls smintina sau lapte condensat
INGREDIENTE UMPLUTURSA:
- 400g mere curatate si taiate
- 40g caise uscate taiate marunt
- 40g zahar
- 2-3 ls zeama de lamiie
- 50ml vin alb(eu am pus lichior de caise)
- 2ls Calvados(pe acesta l-am inlocuit cu ceva scortisoara)
- 1 pac. zahar vaniliat
MOD PREPARARE:
Intr-o oala se pun pe foc cele 50ml vin alb sau ceea ce doriti impreuna cu zaharul,zaharul vaniliat, Calvados/Scortisoara, zeama de lamiie, caisele si merele taiate nu prea martunt.
Se lasa sa se incinga bine amestecind mereu , pina ce merele se inmoaie si lichidul mai mult s-au mai putin s-a evaporat.Se lasa la racit.
Drojdia si zaharul se dizolva in laptele usor caldut ,dupa care se framinta impreuna cu faina, oul,untul/marg. si sarea intr-un aluat elastic si maleabil.
Aluatul framintat se lasa ca 3 ore in frigider, sau se prepara de seara si se lasa la frigider peste noapte.
Eu aluatul NU l-am facut cum de fapt se procedeaza cu aluaturile cu foietaj.
Eu l-am intins subtire de tot pe toata masa si l-am uns cu unt peste care am cernut foarte putin faina.Aluatu-l l-am impachetat si l-am pus la frigider pentru 2 ore.
L-am scos si l-am intins pe masa de lucru cu o gr. de 4-5mm l-am impartit in patratele pe care le-am umplut cu umplutura de mere,iar marginile aluatului le-am uns cu galbenus de ou pe care l-am amestecat cu smintina, le-am impachetat si asezat in tava de copt.
Le-am uns cu restul de amestec de ou+ smintina si le-am copt ca.20-25 min. la 190-200°C.

Niciun comentariu:

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate