Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

11 mar. 2009

PRAJITURA CU CREMA DE JAURT SI PIERSICI

© Copyright by ~ Laura S.


Pentru ca pici mei au avut pofta de ceva dulce si de ceva mai deosebit le-am preparat acesta prajitura, care este foarte simplu de realizat si gustoasa.
aici si reteta;
INGREDIENTE-BLAT:
- 8 oua
- 8ls apa
- 16ls zahar(de preferinta pudra)
- 16ls faina
- 1lamiie/portocala-coaja
- 1 praf copt
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- 200ml lichid pentru insiropat blaturi
(ori si ce,numai deschis la culoare sa fie.Din pacate mi-e mi-au baut baietii zeama de la compot si am zis ca nu-i nimc o sa amestec lapte+ vanilie,dar si aici m-am impidecat ca nu mai aveam vanilie in casa.Dar ce mi--a trecut prin caßsa caramelizez usor putin zahar + lapte.Dar caramelul a iesit ceva mai inchis ca nu am putut fii atenta si asa, am patat putin blaturile.Nu a iesit deloc rele la gust, dar vizibil nu tocmai apetitlich)
MOD PREPARARE:
Ouale se separa.Albusurile se bat spuma impreuna cu 1/2cant.de zahar.
Galbenusurile se mixeaza cu restul de zahar, coaja de lamiie sau portocala si apa.
Faina se amesteca cu praful de copt si se adaoga la masa de galbenusurii impreuna cu jumatate din spuma de albus.Se mixeaza totul bine,iar in final se amesteca usor cu o lingura restul spumei din albus.
Totul se toarna intr-o tava tapetata cu hirtie de copt sau unsa cu grasime si tapetata cu faina sau pesmet.
Se introduce in cuptorul preincins la 180°C pentru ca.25-30 min.Depinde de cuptorul fiecaruia.
Cind blatul prinde o culoare maronie-aurie si este vizibil ca este desprins de pe peretii tavi, se face o proba cu scobitoatea si daca si mijlocul blatului este OK. inseamna ca se poate scoate de la copt.
Se lasa ca 10 minute in tava ,dupa care se scoate pe un gratar de buctarie sa se raceasca.
Dupa ce s-a racit complet,cu ajutorul unui ciutit se taie blatul pe orizontala de jur imprejur cu o aduncime de cel putin 2-3 cm.In acesta taietura se introduce un fir de ata subtire, se incruciseaza capetele si se trage cu atentie de ele,in asa fel incit blatul sa se imparta in doua.
Partea care se observa ca este mai frumoasa si mai dreapta(a mea a fost cea de dedesupt) se lasa pentru parea superiaoara a prajiturii.Iar cea mai putin frumoasa se aseaza inapoi in tava si se insoropeaza amindoua cu cele 200ml de lichid.
INGREDIENTE-CREMA:
- 1l/kg de iaurt cu gust de piersici
(eu am cumparat de la Lidl asa ceva -
-piersici/maracuja)
- 6 foi de gelatina
- 100g zahar-optional(eu am pis deoarece piciul meu cel mic, ultima data cind am facut o asemena praji. a zis ca nu-i place crema ca nu este destul de dulce)
- 2 doze mari de compot de piersici
( numarul de piersici din doze a fost exact cit trebuia sa acopere prajitura.Dar cine doreste nu trebuie sa pua jumatatile de piersici intregi si nici 2 doze.Piersicile se pot taia marunt si amesteca in jaurt.Sau in loc compot de persici se poate folosi cimpot de caise.Sint mai micute si mai uosr de papat/taiat).
- 100ml lichid pentru fpile de gelatina
MOD PREPARARE:
Folie de gelatina se inmoaie pt. cel putin 5 min. in apa rece.
Lichidul se incalzeste max. 40°C si faile de gelatina bine stoarse se amesteca pe rind in lichidul cald pina se topesc.
Daca cumva lichidul nu este destul de cald,sau se raceste intr-e timp si gelatina nu este fluida,sau nu pooate deveni fluida.
Recipientul cu lichid+ gelatina se introduce in alt recipiend cu apa calda si se amesteca pina ce gelatina devine lichida.
Iaurtul se amesteca cu zaharul(daca se pune) si cu gelatina si se pune pentru 10 min. la congelator.
Se scoate se amesteca si jumatate se toarna peste blatul din tava.
Se aseaza piersicile deasupra si se acopera cu restul cremei de jaurt.
Deasupra se aseza a doua jumatate de blat si totul se introduce la frigider pentru cel putin 3 ore.Eu am lasat peste noapte.
Prajutura se potioneaza ,se presara cu zahar pudra si daca se doreste se poate decora sau servi linga si frisca.

4 comentarii:

Agenda di Nico spunea...

Aspectoasa si apetisanta ! Foarte frumos prezentata!
Toate cele bune!
nicoleta

Paradis spunea...

Superba prajitura aceasta.Am salvat reteta.Mersi Laura.Am prestat si escalopul cu ciuperci,si e yami.Data viitoare fac poze sa-ti arat.Te pup

Unul din multi! spunea...

Draga mea Nicoleta,
In primul rind MULTUMESC de vizita, scuze ca eu nu am facut-o ,dar dupa ce ma intorc din Ro si se linistesc lucrurile putin la mine in Familie, ci sigranta o voi face.
Multumesc de laude si le introc inapoi catre tine, ca dupa cum te stiu eu si tu la fel esti o bucatareasa priceputa.
O primavara frumoasa si multa fericire iti doresc!
Laura S.

Unul din multi! spunea...

Praadiiiiiiiiis,ce ma bucur ca te vad pe la mine.Eu de obicei ,de fapt si in viata reala sint mai mult in si prin jurul casei.Si vad ca asa se intimpla si in cea virtuala.Dar promit si in acest mesaj ca, dupa ce la mine se linistesc toate o sa imi fac timp de vizite.
Iti multumesc ca i probat reteta de escalop si mai ales ma bucur ca va placutt.Ca stiu din expeienta, ca retete sint miloane si abermilioane, dar numai cele cer sint pe gustul personal le gasim si "yami".Sper sa-ti placa si praji daca o incerci.E tare usor de facut si mai ales vara, e tare bine vebnta.
Mii de pupicei si o primavara plina de veselie si fericire va doresc, tie si intregii tale familii!!!
Laura S.

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate